23 Şubat 2012 Perşembe

ELİF'İME

Sevgili Bebeğim;

Bebeklerin
annelerini seçtiklerine dair bir yazı okumuştum vaktiyle bir dergide. Gülüp
geçmiştim o zamanlar. Ama artık pekala mümkün geliyor bu fikir. Gökyüzünde
meleklerle yan yana oturup kainatın koca kataloğundan anneni seçerken düşlüyorum
seni. Önünde kocaman bir kitap açık duruyor. İçinde renk renk fotoğraflar. Her
bir fotoğrafın altında kısa tanıtım bilgileri. Melekler sabırla çeviriyor
sayfaları. Sen alıcı gözle bakıyorsun tek tek tüm adaylara.
“Bu değil..” diyorsun. “Yok bu da değil..”

Ne doktorlar, ne mühendisler, ne ev hanımları, ne iş
kadınları geçiyor gözünün önünden. Geçit töreni gibi. Hiçbirine alaka
duymuyorsun. Oysa oldukça iddialı anne adayları var içlerinde. İşini iyi yapan,
sevgi dolu ve hayli marifetli kadınlar bunlar. Sen gene de oralı olmuyorsun.

Derken yeni bir sayfa açıyor yanındaki tombul melek ve
benim resmim çıkıyor karşına. İyi bir fotoğrafım değil bu. Saçlarımı
beceriksizce toplamışım(...) Altında
tanıtım bilgilerim. Muhtemelen şöyle yazıyor:

"Kafası karışık, hayatı düzensiz, henüz tam olarak
kendini bulamamış, arayış halinde...

Sen minicik parmağını benim resmime doğru sallayarak,
 “Hah, bak bu eğlenceli olabilir..” diyorsun meleğe. “Şuna
biraz yakından bakayım.”
Nasıl ve niye kâinatın onca başarılı anne adayı arasından
beni seçtiğini bilmiyorum. Belki de çılgın bir kızsın sen. Dört dörtlük bir
anneyi sıkıcı buluyorsun. Ya da beni benden iyi tanıyorsun şimdiden. Bendeki
potansiyeli görüyorsun. Eksiklerimi, zaaflarımı aşmama, hatalarımı düzeltmeme
yardım edersin. Rehberim olursun, en güzel öğretmenim.

Dedim ya, niye nasıl beni seçtiğini bilemiyorum. Ama bir
şeyi bilmeni istiyorum:
Sana müteşekkirim. Seçiminle onurlandım. Gururlandım.
İnşallah hayatta hiçbir zaman, “Ulan o koskoca katalogdan bula bula bunu mu
bulmuşum. Başka birini seçseydim keşke..” dedirtmem sana. Seni mahcup ederim
diye ödüm patlıyor.
 ( Elif ŞAFAK/ Siyah Süt kitabından alıntıdır)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YAZ, YAZ
YAZARSAN BAĞ OLUR, YAZMAZSAN BURALAR HEP DUTLUK :))

KIZIM BÜYÜYOR

Lilypie Premature Baby tickers