25 Şubat 2012 Cumartesi

21 Gün Kuralı ve Alıskanlık

Bugün; alışkanlıkların beynimizde 20 günde oluştuğunu ve 20 gün boyunca aynı şeyin yapan kişinin 21. gün de onu alışkanlık edindiğini okudum.. Bunu 21 gün boyunca tekrarlayarak zihnimize yerleştiriyormuşuz!!

Ne kadar da doğru dedim sonra.. Nasıl vardım bu kanıya? şöyle :

Elif Ada'yı ilk günlerden beri her akşam 21:30dan itibaren uykuya hazırladık.. Bu konuda annem en büyük yardımcı ve bilir kişi :) Şuan da bu nimetin faydalarını görüyorum , meyvesini yiyorum desem yeridir.. Çok şükür Elif  Ada uyku problemi olan bir çocuk olmadı bu zamana kadar. Her akşam mutlaka 21:30  ve 22:00da yatağındaolur. Ve bugün hala bu böyle devam ediyor. Tabi inşAllah herzaman böyle  olur.. :)

Sonra beslenmesi geldi aklıma.. Ada henüz 11 aylık. Belki ileride aslaa ve kat'a yemek istemediği şeyler olacaktır ve olduğunda da bu 21 gün kuralını deniyebilirim dedim. Hani az az başlayarak, günün aynı saatlerinde  2o  gün boyunca  yemek istemediği yiyecekleri  yedirebilirim.Abartmadan tabiii.. Kaş yapayım derken göz çıkarmak istemem. Bıktırmadan..!!!

Ben kendimi bildim bileli balık yemeği seven biri değildim. Çocukluluğumda da yemedim dolasıyla. Şuan bayılıyorum. (Bu konuda kayınvalidem ve eşime müteşekkirim) Ada'nında  fosforu bol olan bu nimeti çok sevmesini istiyorum. Ki ton balığı ve izgara  olarak vermeye başladık. Şimdilik yerken tuhaf bir hal  alsada yüzü sanırım severek yiyor :)

21 gün kuralını bir çok şeye uygulayabiliriz  bence.. Davranış, uyku, beslenme, beceri gibi gibi..
Demek istediğim şu ki : Bu kuralı beynime ve buraya not ettimki ihtiyaç anında yardımcım olsun..

Şimdi burdan çok bilmiş bilmiş konuşmuş olabilirim. İleride belki Ada beni 21 günde kendine benzetir..Yemek istemediği şeyleri bana yedirir, uyumak istemediği saatte beni uyutur!! Al anne sana 21 gün kuralı der :)

Ha haa!!! Olurmu olur.. :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YAZ, YAZ
YAZARSAN BAĞ OLUR, YAZMAZSAN BURALAR HEP DUTLUK :))

KIZIM BÜYÜYOR

Lilypie Premature Baby tickers